رییس هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: در سطوح مختلف به شکل سازمان یافته به دنبال کشف و معرفی استعداد هستیم. اینگونه نیست که به شکل اتفاقی کسی بر اساس رابطه‌ای شناخته شود. یک ساختاری مهیا شده که به شکل سازمان یافته زمینه حضور استعدادهای این استان را در سطح ملی فراهم کند

به گزارش روابط عمومی هیات فوتبال خراسان رضوی، احسان اصولی در مراسم تقدیر از بازیکنان زیر ۱۹ سال تیم عالی حرفه‌ای بابک که به مناسبت قهرمانی در لیگ مناطق و صعود به لیگ دسته اول ایران برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم روح مرحوم بابک از اتفاقاتی که در این مجموعه رخ می‌دهد شاد باشد. یکی از مواردی که در فوتبال کشور به آن نیاز داریم تا تحولات بنیانی در فضای فوتبال کشور به وجود آید، نگاهی است که در مجموعه باشگاه بابک تحت مدیریت مهندس مهدی مروج به وجود آمده است. نباید به سادگی از کنار اقداماتی که در بعد اخلاقی، حرفه‌ای، فنی و معنوی این باشگاه شکل گرفته عبور کرد.
وی افزود: این الگو بایستی در فضاهای مختلف فوتبال کشور توسط اهل فن در هیات و فدراسیون فوتبال نمونه‌برداری شود. الگویی که فارغ از هیجانات، دیده‌شدن‌ها و فضاهای تبلیغاتی و نمایشی است و هدف روشنی را با اعتقاد راسخی دنبال می‌کند. سعی داریم این الگو تبدیل به یک مدل مدیریتی و سازمانی شود تا قابلیت نشر و توزیع داشته باشد.
عضو عیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: کم نیستند افرادی که نسبت به چنین مدل و رفتاری علاقه‌مندند اما نمی‌دانند این فعالیت را از چه نقطه‌ای باید آغاز کنند. این مدل را باید به داده‌های ملموسی تبدیل کرده تا بتوانیم آن را عرضه کنیم. چیزهایی که در اطراف فوتبال به عنوان عارضه و آسیب می‌شناسیم را با تبلیغ و ترویج مدل رفتاری مهدی مروج خنثی کنیم.
اصولی خطاب به جوانان این باشگاه تاکید کرد: قدردان مسیری که در پیش گرفته‌ و انتخابی که انجام داده‌اید باشید. احسان پهلوان که در سطح یک فوتبال کشور بازی می‌کند به اینجا آمده تا قدردان کسانی باشد که این زمینه را برایش به وجود آورده‌اند. پهلوان باید به عنوان الگو در این باشگاه در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که در هیات فوتبال خراسان رضوی گرفتیم، توجه به تیم‌ها و رده‌های پایه و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای رشد و کشف استعدادها و معرفی آن‌ها بود. این مسیر امروز پس از ۳ سال ثمره خود را نشان می‌دهد. برای اینکه بتوانیم فوتبالی قوی در استان خود داشته و در فضای ملی حرفی برای گفتن داشته باشیم نباید به تصادف و شانس اکتفا کرده و مسیرهای کوتاه را انتخاب کنیم. انتخاب ما ایجاد زیرساخت مطمئن و ریل‌گذاری در مسیری مطمئن بود تا در سال‌های آتی همواره مسیر کشف استعدادها باز باشد و منبعی برای تغذیه فوتبال و فوتسال ملی باشد.
عضو عیات رییسه فدراسیون فوتبال و رییس هیات فوتبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نمی‌توان انتظار داشت ظرف ۲ تا ۳ سال به طور ناگهانی در بالاترین سطح فوتبال کشور تعداد زیادی سهم داشته باشیم. وقتی در هیات فوتبال استان قرار گرفتیم با برنامه‌ریزی دقیق همکارانم زمینه بسیار خوبی برای رشد استعدادها شکل گرفت. در زمینه پایه‌ها توانستیم باشگاه‌ها، تیم‌ها و بازیکنان خوبی شناسایی کنیم. ممکن است حمایت‌هایی که اتفاق می‌افتد حتما از نوع مالی و مادی نباشد، بلکه می‌تواند در قالب یک نوع برنامه‌ریزی باشد.
اصولی تصریح کرد: حضور در لیگ برتر مهم است، اما تیم لیگ برتری نباید پایه لرزان داشته باشد. نمودار سینوسی صعود و سقوط تیم‌های خراسان رضوی را در ۲۰ سال گذشته مشاهده کنید. برای اینکه حرکات سینوسی اتفاق نیفتد باید پایه‌های محکمی داشته باشیم.
وی افزود: اقداماتی که در این دوره صورت گرفته در طول تاریخ هیات‌های فوتبال خراسان رضوی بی نظیر بوده است. ما حصل این برنامه‌ریزی در سال‌های آتی قابل مشاهده خواهد بود، کما اینکه جوانه‌های آن را امروز در رده‌ها و سطوح مختلف می‌بینیم. در سطوح مختلف به شکل سازمان یافته به دنبال کشف و معرفی استعداد هستیم. اینگونه نیست که به شکل اتفاقی کسی بر اساس رابطه‌ای شناخته شود. یک ساختاری مهیا شده که به شکل سازمان یافته زمینه حضور استعدادهای این استان را در سطح ملی فراهم کند و زمینه رشد فوتبال استان و ملی را در پی داشته باشد.
admin
3 مهر 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *