همایش بزرگ آموزش مریبان مدارس فوتبال پایه با حضور اساتید این حوزه در مشهد به مدت ۲ روز برگزار شد

 بر اساس گزارش روابط عمومی هیات فوتبال خراسان رضوی، کارگاه بزرگ فوتبال پایه روز جمعه با تدریس مرتضی محصص، فریدون معینی و علی صنعتگر و با حضور غلامرضا جباری، رئیس کمیته آموزش و رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال به میزبانی هیات فوتبال خراسان رضوی در هتل نوین پلاس مشهد با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده برگزار شد.

غلامرضا جباری، رئیس کمیته آموزش و رئیس دپارتمان جوانان فدراسیون فوتبال در این همایش گفت: بزرگ‌ترین ضعف فوتبال ایران نداشتن یک نقشه راه مناسب بود. حدود ۶ تا ۷ ماه گذشته با میرشاد ماجدی نقشه راهی برای فوتبال ایران تدوین کردیم که هیات فوتبال خراسان رضوی به عنوان اولین هیات استانی در آن پیش‌رو بود. هیات فوتبال خراسان رضوی بر این باور بود که راه نجات فوتبال وجود یک نقشه مدون است.

وی تاکید کرد: عده‌ای می‌خواهند نفوذ کرده و فرزند و نزدیکان خود را وارد فوتبال کنند، اما تا روزی که در فدراسیون فوتبال هستیم اجازه نخواهیم داد تا کسانی مسیر منحرف را طی کنند. فدراسیون فوتبال اگر این نقشه راه را طی کند در واقع راه نجات را در پیش گرفته است.

محسن حیدری، دبیر هیات فوتبال خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به لزوم و ایجاد اتحاد در میان مربیان فوتبال پایه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نگاه ما در برگزاری این رویدادهای آموزشی درآمدزایی نیست. در واقع به دنبال پویایی و فعالیت بیشتر شهرستان‌ها هستیم، چرا که اگر مربیان شهرستانی فعال‌تر شوند در واقع فوتبال خراسان پویاتر شده است.

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال ایران نیز با اشاره به اینکه اتحاد عوامل فوتبال خراسان رضوی در برگزاری چنین همایش و رویداد بزرگی قابل تقدیر بود نیز گفت: در ایران همیشه شاکی هستیم. قبول دارم که امکانات بهتر به فوتبال کمک می‌کند، اما فوتبال بازی محدودیت‌ها است. باید عادت کنیم با ناخوش‌آیندی‌ها کنار بیاییم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که باید در دستور کار مربیان قرار بگیرد، قدر یکدیگر دانستن و انجام کارهای جمعی است. فوتبال یک بازی گروهی و تیمی است و چیزی نیست که با ۵ تا ۶ نفر مشکلات قابل حل باشد. چنین همایش‌ها و دوره‌های آموزشی باید حداقل ماهی ۵ تا ۶ بار برگزار شود. مربیان باید در این جلسات حضور یابند تا تبادل تفکرات انجام شود.

آشنایی مربیان با علم روز باعث می‌شود که راندمان از نظر فنی افزایش یابد و تمام مشکلات گذشته کاهش یابد. فیفا نیز در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام داده است. هیات فوتبال خراسان رضوی برگزاری این همایش را با توجه به تعدد مدعوین به خوبی مدیریت کرد.

تمام مربیان شاید شرایطی مانند آژاکس و بارسلونا نداشته باشند، اما مستعدین زیادی در فوتبال ایران داریم. امیدوارم روزی فرا برسد که زیرساخت‌های فوتبال ما پاسخگوی نیازهای ما باشد و از کشورهای مهم صادرکننده بازیکن باشیم.

admin
3 مهر 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *